Yoga

time to yoga

2018’de yeni*

Profesyonel Hint Hocası Kamal Kişor ile 6/5/4 Günlük Yoga Kursu

(Masajlar ve Dağ Gezileri Dahildir)

Lucky Bansko SPA & Relax Apart Otel’de Hintli yoga hocası Kamal Kişor ile 6, 5 ve 4 günlük yoga kursları düzenlenmektedir.

Kurslar, önceden duyurulan programa göre Nisan ayından Aralık ayına kadar yürütülmektedir.

Kurs Hakkında Önemli Konular:

  • Kursunuzun, dönem boyunca ne kadar uzun olacağına siz karar veriyorsunuz – 6 gün/5 gece; 5 gün/4 gece veya 4 gün/3 gece.
  • Öğreneceğiniz veya geliştireceğiniz yoga teknikleri, aşağıdakilerdir: Satyananda Yoga, Hath yoga, Raja Yoga, Kundalini Yoga, Tratak, Yoganidra, Naad Yoga, Meditation
  • Kurs süresince yemek, ayurvedik olup, Hintli aşçı tarafından hazırlanacaktır.
  • Yemek, tam pansiyon bazlı olup; kahvaltı, öğlen yemeği ve akşam yemeği dahil olmak üzere üç öğünden oluşmaktadır.
    Sabahları arınmak için limonu canlı su içerken, akşamları ise bir kadeh Bulgar şarabı ile canlandığınızı hissedeceksiniz.
  • Tüm meyve ve sebzeler kullanımdan önce 2 saat suda bekletilerek ozonlanırlar. Bakliyatlar ise 24 saat suda tutulur. Gıda ürünlerinin bu şekilde işlem görmesi onları toksinler, pestisitler, ağır metaller ve diğer kirleticilerden arıtır.
  • Programın kapsadıkları: günde 3 kez yoga uygulamaları – sabah, öğlen ve akşam
  • Masajlar, tarafınızdan seçilen kursun uzunluğuna göre 1, 2 ya da 3 adettir (50 dakika klasik ayurveda veya rahatlatıcı)
  • Günlük dağ gezileri
  • Bir gün de, güzelliği ile büyüleyen Peri Volas At Çiftliğinde at bineceksiniz.
  • Muhteşem biyo havuzlara, tuzlu havuza, sauna ve buhar banyolarına, jakuziye, maceracı duşlara ve fitness merkezine sahip SPA merkezini kullanmak ise katılımcılar için ücretsizdir.
  • Yoga uygulaması boyunca kullanılan giysilerin yıkanması ile biz ilgileneceğiz. Bu, ücretsiz bir hizmettir.
  • Hediye kazanacaksınız – program logosunu taşıyan 2 adet t-shirt ve şapka.
  • Konaklama, tek veya çift kişi olarak, Lucky Bansko SPA & Relax Apart Otel’in lüks stüdyolarında gerçekleştirilecektir.
    Wi-Fi ve oteldeki bilgisayar salonlarının kullanımı ücretsizdir.

Kursların Yürütüldüğü Dönemler:

Başlangıç günü: tarafınızdan seçilen kursun devamlılık süresine göre salı, çarşamba ya da perşembe.

Son gün yola çıkmakla birlikte: pazar.

17 – 22 Nisan 201815 – 20 Mayıs 201826 Haziran – 1 Temmuz 2018
4 – 9 Eylül 201830 Ekim – 4 Kasım 201827 Kasım – 2 Aralık 2018

PROGRAM

İLK GÜN (Salı, Çarşamba veya Perşembe – Seçiminize Göre)
Lucky Bansko SPA & RELAX Apart Otel’e Yerleşme14:00 – 15.30
Öğleden Sonra Yoga Seansı16:00 – 17:25
Akşam Yemeği19:00 – 20:30
Akşam Yoga Seansı20:45 – 21:35
ВİKİNCİ / ÜÇÜNCÜ / DÖRDÜNCÜ GÜN
Yoga Seansı Salonu Önünde Limonlu Sıcak Su07:20 – 07:30
Sabah Yoga Seansı07:30 – 09:00
Kahvaltı09:00 – 09:30
Otel Dışındaki Aktiviteler İçin Hazırlık09:30 – 90:50
Toplantı Noktası Lobi Bar Olmak Üzere Geziye Çıkma09:50 – 10:00
Dağa Ulaşım10:00 – 10:20
Yaya Geçişi10:20 – 12:30
Geziden Dönüş12:30 – 12:50
Öğlen Yemeği13:00 – 14:00
Masaj veya SPA & Relax Zamanı14:00 – 16:00
Öğleden Sonra Yoga Seansı16:00 – 17:25
Le Bistro Restoran’da Akşam Yemeği
(Akşam Yemeklerinden Biri Restoran Leonardo’da Düzenlenecektir)
19:00 – 20:30
Akşam Yoga Seansı20:30 – 21:35
BEŞİNCİ GÜN/PAZAR
Limonlu Sıcak Su07:20 – 07:30
Yoga Seansı (İki Saat)07:30 – 09:30
Kahvaltı09:30 – 10:30
SPA & Relax İçin Boş Zaman10:30 -12:30
Çıkış13:00

Yoga Kursunun Kapsadıkları:

  • Stüdyo Lüks’de tek veya çift kişilik konaklama;
  • 09:00 ila 21:00 arası buhar banyosu, sauna, jakuzi, kontrastlı duşlar, Technogym fitness;
  • Su sıcaklığı 33˚C olan çocuk ve yetişkin kapalı biyo yüzme havuzları ile Ölü Deniz tuzları içeren tuzlu havuzun kullanımı;
  • Himalaya tuzu ile kaplanmış Tuz Odası (relax odası).
  • Ayurveda’ya göre 3 öğün yemek.
  • Her gün – canlı su ve akşam yemeğinde bir kadeh şarap;
  • Masajlar (Masajlar 50 dakikalıktır):
      • 6 günlük (klasik ayurveda veya rahatlatıcı) program için üç masaj;
      • 5 günlük (klasik ayurveda veya rahatlatıcı) program için iki masaj;
      • 4 günlük (klasik ayurveda veya rahatlatıcı) program için bir masaj;
      • isteğe bağlı tam masaj;

    İkinci, üçüncü veya dördüncü gün, kayıt sırasına göre gerçekleştirilirler;
    Lütfen tercih ettiğiniz masaj saati için SPA resepsiyonunda kayıt yaptırın;

  • Dağ gezisi;
  • Peri Volas At Çiftliği’nde binicilik;
  • İki t-shirt ve şapka hediye;
  • Yoga kıyafetlerinin günlük olarak yıkanması;
  • Otel genelinde ücretsiz WiFi ve tam donanımlı ili bilgisayar salonu;
  • Ücret paketi, yerinde ödenen 1.50 leva tutarındaki turistik harç ve sigortayı kapsamaz.

Fiyatlar

Tüm dönem boyunca 1 katılımcı başına tam pansiyon ve Stüdyo Lüks konaklama üzeri fiyatlar:

  • 4 günlük kurs için /3 gece/ –  474 leva
  • 5 günlük kurs için /4 gece/ –   592 leva
  • 6 günlük kurs /5 gece/ –   692 leva

İndirimler: Stüdyo Lüks’te başka bir katılımcı ile konaklayan her ikinci katılımcı %10 indirimden yararlanır.

Transfer:

Lucky Bansko Apart Otel, programın bütün katılımcılarına Sofya-Bansko ve Bansko-Sofya transfer hizmeti sunar.

Gidiş günü: programın başlangıç günü saat 14:00’da, Vasil Levski Stadyumu’nun ana girişinin önünden, otelin minibüsü ile.

Kişi başı tek yön transfer ücreti 40 leva iken çift yön ücreti 75 leva/kişidir.

Transfer, en 5 misafirin kayıt olması üzerine gerçekleştirilir.

Rezervasyon koşulları:

Rezervasyon, ücretin %50 oranında ön ödeme ile garanti edilir /online rezervasyonlarda, programın yürütülme tarihinden itibaren 30 gün önceye kadar ücretin %100 oranında ön ödemesi ile gerçekleştirilir.

Ön ödeme ile yatırılan depozito, iptal ya da rezervasyon değişikliği durumunda geri ödenmez!

AYRINTILI BİLGİ VE REZERVASYON İÇİN:

Satyananda Yoga Geleneği

Satyananda yoga, Shri Svami Satyananda Sarasvati ve halefleri tarafından geliştirilmiş olup, kadim ve geleneksel kaynaklardan alınan uygulamalar içerir. Satyananda yoga; geleneksel uygulamaları, bedensel vücut aracılığı ile bedeni ve zihni dengeleyen asana’ları (pozisyonlar), enerji merkezi üzerinde çalışmak (diğer sistemlerde Ki veya Çi’ye eşdeğer) için pranayama (solunum uygulamaları) ve zihni sakinleştirmek ve odaklanmak için meditasyon uygulamaları içerir. Aynı zamanda, sadece rahipler için değil de güncel hayatın içindekiler için de bir yaşam tarzı olarak yoga öğretiyor ve buna teşvik ediyor olup, daha geniş bir yaklaşım benimsemiştir. Satyananda’nın yaklaşımı, sadece bedenin değil bir bütün olarak insanı kapsamaktadır. Farkındalık üzerinde vurgu yapılır ve uygulayanlar, benliklerini tüm açıdan Yoga sayesinde tanımaya teşvik edilir. Değişim, doğal bir şekilde, tam bir farkındalık içinde yapılan düzenli uygulamalar sonucunda gelir, zihni ve bedeni sınırlarını aşarcasına zorlayarak değil.

Hatha Yoga

Hatha yoga terimi, genelde asanaa (pozisyon) uygulamalarını tanımlamak için kullanılır. “Ha” hecesi, fiziki bedeni yöneten pranik (yaşam) gücünü ifade ederken “tha”, çittayı (zihin) gücünü simgeler vebu da Hatha yogaya, hayatımızı yöneten bu iki enerjinin uyanması için katalizatör niteliği kazandırır. Daha somut bir söllemle Hatha yogada açıklanan teknikler, vücut sistemlerine ahenk verip arındırır ve zihni, daha gelişmiş çakra ve kundalini uygulamalarına hazırlık olarak odaklar.

Hatha yoga sistemi, altı şatkarma (detoks için fiziki ve zihinsel teknikler), mudri ve bandhi (enerjiyi özgür bırakmak için psikofiziksel teknikler) ile birlikta asanaa’yı ve pranı’yı özgür bırakma uygulamalarını kapsar.

İnsan benliğini gittikçe daha narin hale getirmek, yüksek farkındalık ve meditasyon durumuna getir. Hatha yoga, başta “Hatha Yoga Pradipika” ve “Geranda Samhita” eserleri olmak üzere birkaç klasik yazıtta açıklanmıştır.

Raja Yoga

Rajayoga genellikle, bilge Patanjali’nin Yoga Sutra’larında tanımlanan yoga sistemini ifade eder. Bu eserde, topluca Raja Yoga olarak bilinen yogadaki sekiz etabın açıklaması yapılmıştır.

Raja yoga, yama’ların (kısıtlanma) ve niyama’ların (disiplin) uygulayarak insan davranış ve kişiliğini kusursuzlaştırmayı; asana’lar (pozisyonlar) ve pranayama’ları (pranik nefes teknikleri) ile fiziksel sağlık ve canlılık kazanmayı; pratyahara (algıların deprivasyonu) ve drahana (konsantrasyon) işe zihinsel ve duygusal çatışmaların yönetimini ve farkındalık ile konsantrasyona ulaşmayı; dhyana (meditasyon) ve samadhi (evrensel benliğe karışma) ile transsandantal farkındalık için zihnin yaratıcılık unsurunu geliştirmeyi hedefleyen kapsamlı bir yoga sistemidir.

Kundalini Yoga

Yoga yolu, bir etaplar dizisidir. Çakraların aşamalı olarak uyanışı, bu etaplara göre gerçekleşir. Kundalini yoga, vücuttaki belirli noktalarda bulunan ve insanın yapısına nüfus eden prana’nın dolaşımını kontrol eden çakralar ile ilgilidir. Çakralar, geleneksel algı boyutunun ötesindedir. Her insanda çok fazla sayıda çakra olmasına karşın, yoga uygulamasında sadece birkaç temel çakra kullanılır. Bu birkaç çakra, insan varlığının en kabadan en ince unsuruna kadar bütün yelpazesini kapsamaktadır. Bu temel çakralar: Muuladhara, Svadhisthana, Manipura, Anahata, Vişudhi, Ajna, Sahasrara’dır.

Bu çakralar, aynı zamanda hem gerçek, hem semboliktir. Bunun anlamı ise iki şey ifade ettikleridir:

  1. Pranik insan bedenindeki ince enerjiler (prana) olup, her çakra, spesifik bir frekans ve incelikle pranik (yaşam) enerjisi ile bağlanır. Her çakra, beynin spesifik katmanlarını etkinleştiren veya açan bir anahtar niteliğindedir.
  2. Aşamalı olarak daha yüksek farkındalık seviyeleri. Bunun anlamı; çakraların, insandaki Mulladhara çakra ile bağlı daha içgüdüsel alanlardan, Ajna çakra ile bağlı daha sezgisel alanlara kadar farklı farkındalık seviyelerini sembolize ettiğidir. Bunlar, ruhani yolu temsil etmektedir.

Bu iki unsur, aslında aynı şeyi söylemenin iki farklı yoludur çünkü merkezlerden herhangi birindeki prana üzerindeki etki ve kontrol, bizi ilgili farkındalık seviyesine taşıyacaktır. Tersi olarak, spesifik bir farkındalık hali, ilgili çakrada prana mevcudiyetini yoğun hale getirecektir. Her biri, diğeri ile doğrudan bağlıdır.

Psişik merkezlerin fiziksel ve zihinsel uyarımı, bilinçte değişiklikler doğurabilir. Bu olgu, insandaki psişik potansiyeli uyandırır ve insanı kendi gerçeğinde daha geniş bir bakış açısı ve daha yüksek gelişim ile ödüllendirir. Kundalini yoganın amacı budur. O, bize çakralar ve vücuttaki fiziki konumlar hakkında temel bir yaklaşım kazandırır.

Yoga Nidra

Satyananda Yoga Nidra, geleneksel tantrik uygulamalardan Şri Svami Satyananda Sarasvati tarafından geliştirilmiş olup, yoga dğnyası üzerinde güçlü bir etkisi vardır. Yoga Nidra, zihindeki sapmaların avlandığı ve zihnin kendine gevşeme izni verdiği bir pratyahara tekniğidir. Bu uygulamanın, uygulayıcıları üzerinde büyük bir transformasyon etkisi mevcuttur.

 

İnsanlar, ellerinde bir çay veya kahve fincanı ile kanepeye uzandıklarında, alkolle veya sigarayşa, ellerinde gazete ile ya da televizyon önünde gevşediklerini hissederler. Ama bu aslında sadece algılar için bir değişikliktir. Gerçek gevşeme, bunun çok ötesinde bir deneyimdir. Tam bir gevşeme için dinamik bir uyku halinde bilinçli kalmamız gereklidir.

Yoga Nidra, tam bir fiziksel, zihinsel ve duygusal gevşemeye yol açmayı amaçlayan, aşamalı bir yöntemdir. Uygulama esnasında sanki uyumuşuz giri görünürken, zihnimiz daha derin biir farkındalık seviyesinde çalışıyor.

Meditasyon

Yoga eğitimi alırken, Svami Niranjanananda Sarasvati (Svami Satyananda Sarasvati’nin veliahtı), kadim el yazmalarından geleneksel Satyananda yoga geleneklerinden geliştirilen konsantrasyon ve meditasyon teknikleri öğretiyormuş. Pratyahara (zihni sakinleştirme), Dharana (konsantrasyon), Dhyana (meditasyon) ve Upanişad’lar, Tantrist’ler ve diğer geleneklerden alınan Laya Yoga teknikleri. Bütün bunların çeşitli seviye ve uygulama aşamaları mevcuttur.

Aşağıda, Satyananda yoganın bazı yaygın medistasyon teknikleri açıklanmıştır:

Anta Mouna, bilinçli zihnin faaliyetleri ile ilgilenir. Antar Mouna’da düşünceler ve zihinsel faaliyet için farkındalık vardır. Teknik; düşünsel süreçleri yaratmayı, transformasyona uğratmayı ve nihayetinde üzerinde kontrol elde etmeyi kapsar.

Ajapa Japa, nefes farkındalığı mantrasını psişik yollarda tekrarlama uygulamasıdır. Mantra, Guru tarafından verilen kişisel bir mantra ya da spontane tekrarı Ajapa Japa’nın özü olan evrensel “So-Ham” nefesmantrası olabilir.

Trataka, bir noktaya, genelde bir mumun alevine, zihnin gevşemesi ve konsantrasyonu için odaklanmayı kapsar. Çoğu zaman başka isimlerde tanınıyor ve geleneklere göre değişim gösteriyor olmasına rağmen bir çok el yazmasında yer alır. Hatha yoganın klasik “Geranda Samhita” yazıtında, şatkarma’lardan biri olarak belirtilmiştir. Şatkarmaların diğer beş uygulaması (Neti, Dhoti, Nauli, Vasti, Kapalabhati) sadece vücudun arındırılması ile ilgili olduğundan, sanki trataka çok yerinde değil gibi durmaktadır ki bu ender rastlanan bir şeydir. Bir anmalma trataka, Hatha yoga ve Raja yoga arasında bir köprü teşkil etmektedir.

Nada Yoga

Nada yoga, yogada ayrı bir yoldur. O; Mantra yoga, Japa yoga, Kirtan, Müzik ve sesle bağlı diğer her yolla sıkı bağlarla bağlıdır. Nada yoga basittir ve buna rağmen güçlü bir uygulamadır. Sesi, geriye doğru, kaynağına psişik ve daha ince izleme yöntemidir.

Geleneksel yoga el yazmalarına göre Nada Brahman (transendental ses), görünür dünyanın kabadan inceye doğru, görünenden görünmeyene doğru filizlenen tohumudur. Nada, canlı ve cansız varlıkların özünde, her yerde akmaktadır.

Bu kadim uygulama, iki kısımdan oluşmaktadır. Yolculuk, dış sesten başlar ve iç yola, ta ki sesin kaynağı ile bir olana kadar devam eder. Nada yoganın uygulamalarından biri – Bhramari pranayama zihni sabitlemek ve kaba gerilimi atmak için mükemmel bir yöntemdir. Dolayısı ile zihni diğer meditasyon uygulamalarına hazırlama yöntemi ya da sadece stresli zamanlarda huzur bulabilme metodu olarak kullanılabilir.

Diğer uygulama ise güçlü ve aynı zamanda iç benliğimizin gizemlerini çözmek içi basit bir yöntem. Nada ile tamamen birleşmek, dhyana’ya yol açabilir. İnsan, iç dünyasının göklerinde salınır. Diğer meditasyon uygulamalarında saydığımız temel faydalardan her biri, NaYoga Sadhana’dan alnabilir.