Menu

Varış
Kalkış
2 gece
2 Yetişkinler · 0 Çocuklar 2 gece

2 gece

2 gece

Septemvri – Dobrinishte dar hat hattı

İnanılmaz bir macera yaşamanızı istiyorsanız, size dar bir çizgi olan Septemvri-Dobrinishte ile gezintiye çıkmayı öneriyoruz . Yolculuğun sonunda sorunlarınızdan kurtulacağınızı, iyi duygularla yeniden şarj edileceğinizi ve trenden gülümseyerek ve mutlu bir şekilde çıkacağınızı garanti ediyoruz.

Bulgaristan'daki tek dar mesafe

Hadi gidelim…

İlk istasyon – Dar hat çizgisinin geçmişi

Birinci Dünya Savaşı sırasında, Bulgar hükümeti iki şeyi gerçekleştirdi: birincisi, ülke topraklarının çoğunun, yabancı iştah için onları kolay bir ısırık haline getiren, dünyadan erişmesi zor ve zor olduğu. İkincisi, Bulgar ordusunun acilen ahşap malzemeye ihtiyacı var ve onu elde etmenin tek yolu Rodop Dağındaki ormanlardan geliyor .

Bu şekilde fikir doğdu, yani o sırada neredeyse Rodop Dağları’nı Yukarı Trakya Ovası, Pirin Dağı ve Rila Dağı ile birbirine bağlayan bir demiryolu yolu inşa etmek .

1916’da dar mesafeli yol yapım planı hazırdı ve 1920’de 19. Ulusal Meclis, Saranbey (Septemvri) – Ladzhene (Velingrad), Yakoruda güzergahı boyunca dar mesafeli bir demiryolu inşaatı hakkında bir yasa kabul etti. , Razlog, Nevrokop (Gotse Delchev).

Rotadaki kazma 1920’de başladı, ancak yaklaşmakta olan kış nedeniyle gelecek yıl ertelendi. 1921’den 1926’ya kadar işçi servisi çalışanları, Chepinska Nehri’nin geçidini kazanarak Ladzhene’ye giden rotada başarılı oldular. İşler çok zordu çünkü çalışanlar neredeyse hiç ekipmansız bir şekilde dağları delmek zorunda kaldılar.

Ancak, bunu başardılar ve Ağustos 1926’da, saat 11: 00’de, Snarabey’den ilk dar hat hattı istasyondan ayrıldı. Tren yolda, 2 – 3 vagonla gitti, birkaç durakta durdu ve yolda durdu ve Ladzhene istasyonuna 3 saat 22 dakika boyunca ulaştı .

Ertesi yıl Ladzhene – Chepino banya kesimi açıldı ve 1928’de Varvara köyü – Pazardzhik kesiminin demiryolu rayları atıldı.

Rota Pazarcık’a ulaştığında, hükümet Rodop dar yolunun adının, Varvara köyü – Saranbey şubesi olan Tatar Pazarcık – Nevrokop olarak değiştirildiği bir yasa çıkardı. Dar ölçü hattının isminin bu şekilde değiştirilmesi empoze edildi, çünkü fikir trendi ilk ve son durağı haline getiren Pazarcık idi.

Çalışma 9 yıl daha devam etti ve güzergahın bir sonraki ve en zor kısmı devreye alındı ​​- Chepino banya’dan Yakoruda’ya.

1939’da Belitca istasyonuna giden bölüm hazırdı ve Çar Boris III açılışı için geldi ve hatta treni rota boyunca sürdü.

Dört yıl sonra Belitca – Razlog – Bansko kesimi tamamlandı ve 09.12.1945’te Bansko’dan Dobrinishte’ye kadar geçen altı kilometre uzunluğundaki bölüm açıldı. 1945’ten sonra demiryolu güzergahındaki inşaat işleri durdu ve Gotse Dlechev’e ulaşmadı.

Yol, orijinal planlara göre bitmemiş kalmasına rağmen, dar hat çizgisi Septemvri – Dobrinishte, günümüzde , Rodop Dağları’nın zor erişilen bölgeleri ve bölgelerine ulaşım bağlantısı sağlamak için ilk işlevini halen sürdürmektedir .

Yeşil trafik ışığı – Macera başlayabilir

Dar hat çizgisinin oluşturulması hakkındaki hikayeyi seviyorsanız, yolculuğun kendisinden daha da hoşlanacaksınız. Çünkü 124.7 km uzunluğundaki bir yolda seyahat etmek üzeresiniz, ortalama olarak 760 mm aralıklı yollarda… 25 km / s hızda çalışan bir trende rahatça oturuyorsunuz.

Dar hatlı hat ile Dobrinishte’den Septemvri’ye gitmek için çarpıcı manzaraların keyfini çıkarabileceğiniz yaklaşık 5 saat gerekir.

Trenle birçok tünelden geçecek, yoğun ormanlara girecek, dağa tırmanacak, birkaç kez yön değiştireceksin, yokuş aşağı gideceksin, köprülerin altından geçip geçeceksin, küçük, romantik istasyonlarda duracaksın ve dünyanın geri kalanının var olduğunu neredeyse unutacaksınız.

Dar hat çizgisi Septemvri-Dobrinishte boyunca görülmeye değer

Seyahatiniz Dobrinishte’den başlıyorsa, Bansko ve Razlog’dan yavaş ve görkemli bir şekilde geçeceksiniz, o zaman inanılmaz derecede güzel Razlog vadisinde devam edeceksiniz . Tam burada üç dağ – Rodoplar, Pirin ve Rila buluşuyor ve dar hat çizgisinin pencerelerinde izlemeyi durduramayacağınıza ve daha önce ortaya çıkacak büyüleyici manzaralara hayran kalacaksınız. gözler.

Sakin ve keyifli bir şekilde seyahat ederken, dar ölçü çizgisinin tekerleklerinin sesi nedeniyle hafif uykulu olursanız, Gulyina banya istasyonuna ulaşacak ve rotadaki en uzun köprüyü geçeceksiniz.Sonra dar hat-hat ilçesinde yolunda Mesta nehri geçit yoluyla yukarı tırmanma başlayacak Belitca .

Belitca’ya ulaştığınızda iki seçeneğiniz vardır – trene devam etmek ya da inmek ve Belitca ve dans eden ayılar Parkı boyunca yürüyüş yapmak .

Dans eden ayılar parkı, Belitca’ya yaklaşık 12 kilometre uzaklıktadır ve ülkenin en popüler turistik yerlerinden biridir. Rezerv 2000 yılında, temel olarak dans eden boz ayılara yeniden uyumsağlayabilecekleri bir yer sağlamak amacıyla açılmıştır .

Dar hat çizgisi Septemvri-Dobrinishte ise son istasyona devam etmeye karar verirseniz, tren sizi Yurukovo ve Yakoruda boyunca yavaş bir hızla götürecek ve daha sonra sizi en dağlardan birine götürmek için dağa çıkmaya başlayacaktır. güzel yerler – Avramovo istasyonu.

Sadece 9 kilometre mesafedeki dar hat, toplam uzunluğu yaklaşık 2500 metre olan 16 tünelden geçecek ve 224 metre yüksekliğe ulaşacak. Bu kısa mesafede demiryolu hattı birkaç kez yönünü değiştirecek ve Balkanlar’daki en yüksek alpin istasyonu olan Avramovo kasabasına ulaşacak (1276.4 metre)

Oraya vardıktan sonra, bir süre boyunca dar hat çizgisinin pencerelerinde tadını çıkarmak için kalabilir ya da karakolda inip yürüyüşe çıkıp piknik yapabilir ve bir sonraki trenin yolculuğunuza devam etmesini bekleyebilirsiniz.

Avramovo İstasyonu'nun yanında dar bir gösterge

Avramovo istasyonu , Bulgaristan Prensliği ile Osmanlı İmparatorluğu arasındaki sınırın 1878’den 1912’ye kadar geçtiği bir yerde inşa edildi. Demiryolu istasyonu 1937’de açıldı ve yolcuları dar hat hattı üzerinde trnsport etmesi amaçlandı. O zaman ülkedeki modern istasyonlardan biriydi. Bir bekçi odası, bekleme odası, WC, su temini, istasyon çalışanları için ev ve güvenlik görevlisi vardı. 1983 yılına kadar istasyona Avramovi kolibi adı verildi.

Veliitsa zirvesine turist yolu istasyondan başlar.

Avramovo istasyonundan çıkan muhteşem manzaraların tadını çıkardıktan sonra, dar hat çizgisi sizi en güzel dağlık rotalardan birine götürecek. Rotadaki en uzun tünelden geçeceksiniz (315 metre), sonra bir sonraki istasyon olan Saint Petka’ya ulaşana kadar yaklaşık 10 kilometre ineceksiniz.

Yolda, dar hat çizgisi birçok tünele girip çıkacak, yolları geçecek, köprülerden geçecek ve Bulgaristan’ın SPA başkenti Velingrad’a ulaşana kadar yavaş yavaş güzel geçitlerden geçecek .

Burada trenden inmeli ve şehirde dolaşmalısınız. Vaktiniz varsa ve geri dönmek istemiyorsanız, şehirde bulabileceğiniz sayısız otellerden birinde kalabilir ve Rodop Dağı’nın kalbinde güzel bir akşam geçirebilirsiniz .

Ancak, şehirde kalmak planlarınızda değilse, seyahatinizin son noktasına (Septemvri istasyonu) devam edebilir veya Velingrad’da bekleyebilir ve rota boyunca Bansko veya Dobrinishte’e geri dönebilirsiniz .

Bunu biliyor muydun…

●       Dar hat hattı Septemvri – Dobrinishte , ülkedeki tek çalışan dar hat hattıdır.

●       İçinden geçtiği zorlu dağlık arazi nedeniyle , aynı zamanda “ Alpine dar ölçü çizgisi ” olarak da adlandırılır .

●       * “Dar ölçü çizgisi” adı 760 mm olan küçük boşluktan gelirken, normal tren rayları arasındaki boşluk 1435 mm’dir.

●       Tren 12 istasyonda, Septemvri istasyonundan Dobrinishte istasyonuna 13 durakta durmaktadır . Bununla birlikte, güzergah boyunca farklı bir yerden ayrılma talebinde bulunma seçeneğiniz de vardır, ancak bilet toplayıcıyı dileğiniz hakkında bilgilendirmeniz gerekir.

●       Dar ölçü çizgisi 20 km / s’den daha az bir hızda çalışır, böylece bir istasyonda güvenle inebilir ve kızınız için bir buket çiçek seçebilir ve hareket halindeyken trene geri dönebilirsiniz.

●       Bir vagondan diğerine geçmek için dışarıya çıkıp vagonlar arasındaki ahşap “köprülerden” geçmek zorundasınız .

●       Tüm güzergah boyunca seyahat ediyorsanız , toplam uzunluğu yaklaşık 2858 kilometre olan 35 tünelden geçeceksiniz .

●       Seyahatinizin daha da şaşırtıcı olmasını istiyorsanız, çekim buharlı lokomotif için bir bilet satın alabilirsiniz. Büyük tatillerde, Bulgar tren istasyonu buharlı lokomotifi başlattı ve son yıllarda dünyanın her yerinden turist çeken en büyük cazibe merkezlerinden biri haline geldi. Turist grubunuz için bir buharlı lokomotif tarafından çizilen dar hatlı bir yolculuk talep edebilirsiniz, ancak talebinizi önceden yapmalısınız.

Bulgaristan'a özgü dar mesafe göstergesi

Buharlı lokomotif 609.76 , 1949’da Bulgaristan tarafından satın alınan ve işletilen Polonyalı Chrzanow tesisleri tarafından üretildi. 2004 yılında, lokomotif, çalışan bir lokomotif olarak restore edildi ve turistik ve turistik geziler gerçekleştirdi.

●       Aziz Petka durağına ve Avramovo istasyonu arasındaki bölümde, yolun çizgisi (çünkü yolla oluşmuş şeklin) “sekiz rakamı” denir, yani sekiz kez değiştirir. Avramovo’dan sonra „sixes”olarak adlandırılan (yine rota tarafından oluşturulan şekiller nedeniyle ) iki spiral iniş ( açık ve kapalı ) vardır.

Dar hat çizgisi, güzergah boyunca uzak dağ köylerinde yaşayan insanların ulaşımının en uygun (ve sadece) yollarından biridir.